sobota, 17 grudnia 2011

DIY: Bokeh

Witam!
Dziś trochę z innej beczki. Bez nowości zdjęciowych, natomiast z małym pomysłem :)
Za tydzień święta. U niektórych już zapewne świecą się światełka na choinkach. Oprócz tego, że są ozdobą na świąteczne drzewko, mogą także stać się świetnym tematem do zdjęć :)

Dziś zaprezentuję Wam efekt zwany bokeh - czyli coś, co na zdjęciach z małą głębią ostrości jest widoczne jako kółka bądź plamy różnej wielkości. Możemy to dodatkowo ubarwić :)
Zaczęłam zabawę z Bokehem jeszcze na kitowym obiektywie 18-55mm f5.6, gdzie efekty nie były takie jak przy f1,9 :) Teraz zabrałam się za zrobienie nowej nakładki i oto efekty :)

Oto jak można takie coś zrobić:

I. Musimy skonstruować nakładkę na obiektyw. Najlepiej mieć obiektyw z dużym światłem rzędu 1,4. Ja mam obiektyw ze światłem 1,9 ale też nieźle się spisuje :)
Tutaj pan Eirik Solheim pokazuje jak to wykonać (posłużę się jego filmikiem, ponieważ ja swojego nie wykonałam podczas robienia nakładki) PS: Moja troszkę różni się od tej widocznej na filmiku :)
DIY bokeh from Eirik Solheim on Vimeo.


II. Moje nakładki wyglądają tak:





III. Jako, że jeszcze w naszym domu nie ma choinki (zawsze pojawia się w dzień wigilii) zamiast światełek, wykonałam w PhotoFiltre takie oto coś, co przypomina kolorowe ogniska lampek :)
 I oto efekty moich nakładek:









A tak wygląda bokeh w wybranym kształcie na zdjęciach innych:
(znalezione w galerii google)
  



Powodzenia w tworzeniu waszego własnego bokehu!!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz